انسانشناسی نوعی نگاه به دنیاست. انسان شناسان با تکنیک ها و مفاهیمی که میآموزند به دنیای واقعی میآیند و سعی می کنند پیوندی بین مفاهیمی که آموختند و تغییرات دنیای واقعی برقرار کنند و در شکلگیری آن سهیم باشند. انسانشناسی گرایش های متفاوتی داردو انسان شناسی کاربردی با تعهد و الزامی که به آموخته های آکادمیک خود دارد اما به تغییرلت دنیا و قواعد آن هم نزدیک است.
انسان شناسی کسب و کار (Business Anthropology) مفهومی است که به استفاده از انسانشناسی در کسب و کار میپردازد. انسانشناسی کسب و کار میتواند در فرهنگ سازمانی و تولید کالاها و خدمات کمک کندو می تواند با استفاده از اتنوگرافی در طراحی محصولات جدید و یا ارائه خدمات و سرویسها به مصرفکنندگان کمک کند و یا در تحلیل رفتار مصرف کننده و بازار، نشانه ها و داده هایی ارائه دهد.
انسان شناسان در محیط کار نقش کلیدی دارند. آنها می توانند در ارتباط با تجارت، مشتری، مدیر، کارمندان که هر کدام از گروه های قومیتی مختلف و تفاوت جنسیتی موثر واقع شوند. شرکت های مختلف همچون مایکروسافت، سامسونگ و اینتل از جمله شرکتهایی هستند که از انسان شناسی و انسان شناسان در کسب و کار خود بهره میبرند.