زمانی که وارد دوره کارشناسی ارشد انسان شناسی شدم، استفاده از مفاهیم و تکنیکهای این دانش در کسب و کار و زندگی روزمره برایم اهمیت خاصی داشت. از این رو به گرایش انسانشناسی کسبوکار تمایل پیدا کردم و آن را به عنوان موضوع کنفرانس یکی از واحدهای درسی انتخاب کردم. در خاطرم هست که پس از اعلام آن به دکتر فکوهی، ایشان گفتند:« در ۲۵ سال تدریسم اولین نفری هستی که میخواهی درباره این موضوع کار کنی»
به دلیل فقر منابع فارسی در این گرایش بر آن شدم تا دانشنامه انسانشناسی کسبوکار را ترجمه کنم و در این قسمت از سایت قرار دهم. البته نکته حائز اهمیت آنکه این کار به صورت پیوسته انجام خواهد شد. در بخش مقالات نیز به ترجمه مقالههایی که در مورد انسانشناسی سازمانی و کسبوکار و نحوه نوشتن مردمنگاری است خواهم پرداخت. متنهای دیگر سایت نیز با رفرنس دادن به مقالات و کتابهای برتر این حوزه نوشته میشوند. برای ترجمه اصطلاحات و کلمات اصلی نیز از فرهنگ علوم انسانی داریوش آشوری استفاده میکنم.