مخاطبان با خرید برند به تصویر و فضای آن وارد می شوند. برند نشانه ای می شود برای سبک خاصی از زندگی برای تو!
مخاطبان و مصرف کنندگان کالا، برندی را می‌خرند که بیانگر ارزش باشد. برای برخی از مصرف کنندگان مهم است که کارخانه‌ای که این کالا را تولید کرده‌است آیا حقوق کارگرانش را داده‌است؟ آیا از اهداف توسعه پایدار پیروی کرده‌است؟ آیا از روش‌های مدرن مدیریتی استفاده می‌کند؟ آیا مسئولیت اجتماعی دارد و به آن پایبند است؟
Patagonia برند پوشاک و لباس ورزشی است . ارزش این برند محافظت از محیط زیست است و برای همین مورد توجه مخاطبان خود قراردارد. روز دوشنبه سایبری؛ بزرگترین روز خرید آنلاین،در سال ۲۰۱۱ Patagonia اعلام کرد که : «این ژاکت را خریداری نکنید». این شرکت اعلام کرد که قصد دارد برای مدت طولانی به کسب و کار خود ادامه دهد و دنیا را برای کودکان قابل سکونت کند. او از مخاطبانش خواست تا در این روز کمتر خرید کنند و لباس‌های قبلی خود را تعمیر کنند.این برند از عکس مشتریان خود برای تبلیغات استفاده می کند.
در مقابل روزنامه گاردین در ۱۹ نوامبر ۲۰۰۰ اعلام کرد که لباس های آدیداس در کارخانه هایی تهیه می شوند که کودکان اندونزیایی ۱۵ ساعت در روز و با حداقل دستمزد در ماه در آن کارخانه ها کار می کنند. این شرکت منابع خود را از کامبوج؛ کشوری که به کار سخت در صنعت نساجی مشهور است، تامین می کند. اما آدیداس در سال ۲۰۱۶ تغییر رویه داد و پیمان آتش و امنیت را با بنگلادش امضا کرد و به گروهی برای مقابله با آلودگی اقیانوس پیوست. در راه جدید خود برای حفظ محیط زیست از محصولات بازیافتی اقیانوس برای تولید محصول استفاده می کند. کتانی Ultraboost از این جمله است.
آدیداس زمانی برای استثمار کارگران مورد انتقاد قرارگرفت اما در تغییر رویه خود ( حداقل در ظاهر) به گروه‌های حفظ محیط زیست پیوست و سعی دارد تصویری که از آن ایجاد شده است را بهبود بخشد.
تصویر امروز کسب و کارها فراتر از تبلیغات آنهاست. پایبندی به مسئولیت اجتماعی، حفظ کرامت انسانی، دغدغه های زیست محیطی و… از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

  • کمپانی آدیداس شعبه تازه خود در دبی را افتتاح می‌کند
رقابت تصویرها، فرهنگ برند

اشتراک گذاری

Leave a Reply

Your email address will not be published.