اجلاس جهانی انسان­‌شناسان کسب وکار هرسال در یک شهر برگزار می­‌شود. به علت شیوع بیماری کرونا  این اجلاس در سال ۲۰۲۰ برگزار نشد و امسال برای اولین بار خارج از ایالات متحده‌­ی امریکا و به میزبانی دانشگاه آزاد برلین به صورت مجازی برگزار شد.

در این گردهمایی مفاخراین حوزه – خواه با پیشینه­‌ی تحصیلی انسان­‌شناسی خواه نه – از تجربه‌­ی کاربرد تفکر و روش‌­شناسی انسان­‌شناختی در کسب و کارهای خود می‌­گویند. آن­ها در سمت­‌های شغلی همچون مدیر مارکتینگ، مدیر برند، مدیر و مشاور بخش تجربه کاربری، طراحی محصول، منابع انسانی و… فعالیت می‌­کنند. هدف از این گردهمایی­‌ها صحبت از تجربیات در حوزه ی کسب و کار،پرداختن به چالش‌های آن و تصویر آینده است.

انسان­‌شناسی کسب و کار سعی دارد آینده­‌ی سالمی را برای انسان­‌ها و محیط زیست فراهم کند. با ادغام بینش­‌های انسان­‌شناختی ، کسب و کارها از فرصت نوآوری در توسعه­‌ی محصولات، تنوع و دربرگیرندگی، فرهنگ ایمنی، تجربه‌­ی کاربری و… استفاده می­‌کنند. هدف از اجلاس ۲۰۲۱ افزایش آگاهی در مورد نقشی است که می‌تواند توسط انسان‌شناسان و دانشمندان علوم اجتماعی در کسب و کارها برای ارائه خدمات بهتر ایفا شود و توسعه­‌ی پایدار و انسان­‌محور را در هسته‌ی اصلی کار خود داشته باشد. از اینرو سخنرانان به بررسی مدل­‌هایی که در آینده توسط کسب و کارها به کار برده خواهد شد، کاوش در ترند­ها، محرک­‌ها و تغییرهای فرهنگی و نقش مالیات در شکل دهی به تصمیمات تجاری پرداختند. در این اجلاس به انسان‌محور بودن مدل های تجاری که نیازهای کره­‌ی زمین را نیز دربرگیرد توجه ویژه‌­ای شد.

امسال فرصت شرکت در این گردهمایی را داشتم. در ادامه بخش‌­هایی که از نظرم جالب و شنیدنی بودند را می‌­نویسم.

اجلاس جهانی انسان‌شناسان کسب وکار۲۰۲۱

اشتراک گذاری

Leave a Reply

Your email address will not be published.